전북교육청은 28일부터 30일까지 국립군산대학교에서 ‘서·논술형 평가문항 개발 선도교원 양성 연수’를 실시한다고 25일 밝혔다.
이번 연수는 서·논술형 평가에 대한 교사의 실천 역량을 강화하고, 교과별 평가문화 개선을 주도할 선도 교원을 양성하기 위해 올해 처음 마련됐다.
국어·수학·영어 3개 교과를 중심으로 도내 중·고등학교 교사 30명이 참여하며, 문항 개발과 채점 기준 설계, 피드백 구성 등을 실습 중심으로 진행한다. 참여 교사들은 앞서 온라인 사전연수와 개별 문항 출제 과정을 거쳤다.
연수 종료 후에는 ‘학생평가 현장지원단’으로 활동하며 평가 혁신을 위한 공유와 확산을 이끌 예정이다.
전북교육청은 이번 연수를 통해 사고력과 표현력을 기르는 미래형 평가 문화가 학교 현장에 정착될 것으로 기대하고 있다.
최은이 중등교육과장은 “질문하고 토론하고 쓰는 과정 속에서 배움은 완성된다”며 “학생 중심 평가 실현을 위한 교사 전문성 강화에 지속적으로 힘쓰겠다”고 밝혔다.
North Jeolla Education Office to Conduct Training for Leading Teachers in Performance and Essay-type Assessments
The Jeonbuk Provincial Office of Education announced on the 25th that they will be conducting a training program titled 'Training Leading Teachers for the Development of Written and Essay-type Evaluation Items' at the National Kunsan University from the 28th to the 30th.
This training program was established for the first time this year to enhance teachers' practical skills in written and essay-type evaluations and to train leading teachers who will take the lead in improving the evaluation culture by subject.
30 teachers from middle and high schools in the province will participate in the program, focusing on the subjects of Korean, Mathematics, and English. The training will include practical exercises such as item development, scoring criteria design, and feedback composition. The participating teachers have already undergone online preliminary training and individual item development processes.
After the training, they will act as a 'Student Evaluation Field Support Team' to lead the sharing and dissemination of evaluation innovation.
The Jeonbuk Provincial Office of Education expects that through this training, a future-oriented evaluation culture that nurtures critical thinking and expression will be established in schools.
Choi Eun-i, the head of the Secondary Education Department, stated, "Learning is completed through questioning, discussing, and writing," and expressed, "We will continue to make efforts to enhance teachers' professionalism for the realization of student-centered evaluations."
뉴스로 배우는 영어
📝 Brief Summary:
The Jeonbuk Provincial Office of Education announced a new training program to improve teachers' skills in written and essay-type evaluations. The program will focus on subjects like Korean, Mathematics, and English, aiming to enhance the evaluation culture in schools.
🗣️ Natural Korean Translation:
전북도교육청은 쓰기 및 에세이형 평가 항목 개발을 위한 선도 교사 양성 교육 프로그램을 개최한다고 25일 발표했습니다. 이 프로그램은 교사들의 실용적 기술을 향상시키고, 평가 문화를 개선하기 위한 선도 교사를 양성하기 위해 올해 처음으로 설립되었습니다.
❓ Comprehension Questions:
1. What is the purpose of the training program announced by the Jeonbuk Provincial Office of Education?
그 전북도교육청이 발표한 교육 프로그램의 목적은 무엇입니까?
2. How many teachers from middle and high schools will participate in the program?
중고등학교 교사들 중 몇 명이 이 프로그램에 참여하게 됩니까?
3. What role will the participating teachers take on after the training?
교육을 받은 교사들은 훈련 이후 어떤 역할을 맡게 됩니까?
💡 Vocabulary Learning:
1. evaluation (평가, noun)
- the process of judging or calculating the quality, importance, amount, or value of something
- 이것은 학생들의 성과를 평가하는 과정입니다.
- This is the process of evaluating students' performance.
- 이것은 학생들의 성과를 평가하는 과정입니다.
2. dissemination (보급, noun)
- the act of spreading something, especially information, widely
- 이 보고서는 보급과 홍보를 위해 사용될 것입니다.
- This report will be used for dissemination and promotion.
3. professionalism (전문성, noun)
- the high standard that is expected from a person who is well-trained in a particular job
- 교사들은 항상 전문성을 유지해야 합니다.
- Teachers should always maintain professionalism.
4. criteria (기준, noun)
- principles or standards by which something may be judged or decided
- 이 프로젝트의 성공을 평가하기 위한 기준을 설정해야 합니다.
- We need to establish criteria to evaluate the success of this project.
5. innovation (혁신, noun)
- the introduction of new things, ideas, or ways of doing something
- 혁신은 학생들의 창의성을 증진시키는 데 도움이 될 수 있습니다.
- Innovation can help enhance students' creativity.