완주군교육통합지원센터(센터장 임성희)는 지난 1일부터 3일까지 특성화고 비교과영역 교육과정을 지원하는 매개자(마을강사) 교육 프로그램을 성공적으로 진행하였다. 이번 프로그램에는 지역 주민, 학부모, 관내 활동 강사 및 교육에 관심 있는 희망자 총 30여명이 참여하였다.
이날 교육은 특성화고 방과후(비교과) 교육과정과 특성화고 학생의 이해를 중심으로 진행되었으며, 교육생들은 의사소통 도구를 활용한 모의운영을 통해 실습을 진행했다. 이는 향후 특성화고 학교 현장에서 필요한 의사소통 및 교육 전략을 준비하는데 중요한 시간을 마련하였다.
첫날 발표를 진행한 수소에너지고 관계자는 "이번 교육에 참여한 매개자(마을강사)들에게 완주군이 보유한 지역 콘텐츠를 연계하여 학생들이 만들어가는 체험/탐방 중심 교육과정을 기획하고 지원하는데 최선을 다할 것"이라고 전했다. 40대 매개자(마을강사)는 "특성화고 학교 현장에서 학생들이 자발적이고 주체적인 프로젝트를 경험할 수 있도록 돕겠다."며 향후 교육과정을 실제 교육 현장에 적용할 계획을 밝혔다.
이번 교육과정은 매개자(마을강사)들이 특성화고 방과후(비교과) 교육과정을 원활히 운영할 수 있도록 중점을 두고 있으며, 교육 후에는 실습을 통해 다양한 교육 현장을 체험하게 된다.
임성희센터장은 "이번 교육을 통해 지역 주민들이 완주군 교육콘텐츠를 기반으로 하는 교육 전문가로 성장할 수 있는 기회를 제공하고, 학교와 지역 간 협력 모델을 더욱 강화해 나갈 것"이라고 덧붙였다.
완주군교육통합지원센터는 앞으로도 특성화고 학생을 대상으로 하는 전문 프로그램을 지속적으로 개발하고 운영할 예정이다.
Wanju County Education Support Center Launches Specialized High School Community Mentor Program
The Wanju County Education Integrated Support Center (Director Lim Sung-hee) successfully conducted a mediator (village instructor) education program supporting specialized high school extracurricular education programs from the 1st to the 3rd of last month. A total of around 30 participants, including local residents, parents, local activity instructors, and those interested in education, took part in this program.
The education focused on the specialized high school extracurricular education programs and understanding of specialized high school students, with participants conducting practical training through simulated operations using communication tools. This provided an important time to prepare for necessary communication and educational strategies in the future at specialized high school sites.
A representative from the Hydrogen Energy High School, who gave a presentation on the first day, stated, "We will do our best to plan and support an experiential/exploration-centered education program that students can create by linking the local content possessed by Wanju County for the mediators (village instructors) participating in this education." A mediator in their 40s expressed plans to apply the future education programs to actual educational settings to help students at specialized high schools experience voluntary and proactive projects.
This education program focuses on enabling mediators (village instructors) to smoothly operate specialized high school extracurricular education programs, and after the education, participants will experience various educational settings through practice.
Director Lim Sung-hee added, "Through this education, we will provide an opportunity for local residents to grow into education professionals based on Wanju County's education content and further strengthen the cooperation model between schools and the community."
The Wanju County Education Integrated Support Center plans to continuously develop and operate specialized programs for specialized high school students in the future.
뉴스로 배우는 영어
📝 Summary:
The Wanju County Education Integrated Support Center conducted a successful mediator education program to support specialized high school extracurricular education programs. The program involved practical training and focused on understanding specialized high school students, aiming to prepare participants for effective communication and educational strategies at specialized high school sites.
🗣️ 자세한 내용:
완주군교육통합지원센터(임성희 센터장)는 특성화고 외교교육 프로그램을 지원하기 위해 매월 1일부터 3일까지 중재자(마을 강사) 교육 프로그램을 성공적으로 실시했습니다. 이 프로그램에는 현지 주민, 학부모, 지역 활동 강사, 교육에 관심 있는 사람 등 총 약 30명이 참여했습니다.
❓ Comprehension questions:
1. What was the focus of the education program conducted by the Wanju County Education Integrated Support Center?
교육프로그램은 무엇에 초점을 맞추었나요?
2. Who participated in the mediator education program?
중재자 교육 프로그램에 누가 참여했나요?
3. What did the representative from the Hydrogen Energy High School express during the program?
수소에너지고 대표가 프로그램 중에 무엇을 표현했나요?
💡 Vocabulary learning:
1. mediator (noun): a person who helps to resolve a conflict or disagreement between two parties
중재자는 두 당사자 간의 갈등이나 불일치를 해결하는 데 도움을 주는 사람입니다.
- The mediator successfully facilitated a peaceful resolution between the two parties.
- 중재자는 두 당사자 간의 평화로운 해결을 성공적으로 중재했습니다.
2. extracurricular (adjective): activities or subjects that are pursued outside of the regular curriculum
외교교육은 정규 교육과정 외에서 추구되는 활동 또는 과목입니다.
- She participates in various extracurricular activities such as sports and music clubs.
- 그녀는 스포츠 및 음악 동아리와 같은 다양한 외교활동에 참여합니다.
3. simulation (noun): the imitation of the operation of a real-world process or system over time
시뮬레이션은 시간에 따른 실제 세계 과정이나 시스템의 작동을 모방하는 것입니다.
- The training involved a simulation of emergency response procedures to prepare the participants.
- 훈련에는 참가자들을 준비하기 위한 비상 대응 절차의 시뮬레이션이 포함되었습니다.
4. proactive (adjective): taking action by causing change and not only reacting to change when it happens
적극적인은 변화를 일으키는 조치를 취하고 변화가 발생할 때만 반응하는 것이 아니라는 것을 의미합니다.
- She is known for her proactive approach to problem-solving, always seeking solutions before issues arise.
- 그녀는 문제 해결에 대한 적극적인 접근으로 알려져 있으며 항상 문제가 발생하기 전에 해결책을 찾습니다.
5. cooperation (noun): the process of working together to the same end
협력은 같은 목적을 위해 함께 일하는 과정을 의미합니다.
- The success of the project was attributed to the excellent cooperation between the team members.
- 프로젝트의 성공은 팀원들 간의 훌륭한 협력 덕분에 이루어졌습니다.