전북교육연수원은 7일부터 8일까지 도내 초·중등·특수 교감 및 교육전문직원 165명을 대상으로 교장 자격 정책연수를 실시했다.
이번 연수는 미래교육을 이끌 학교장 양성을 목표로, 교육정책 이해와 학교 경영, 리더십 역량 강화를 중심으로 구성됐다. 참가자들은 갈등관리와 소통, 문제 해결 능력 향상을 위한 다양한 프로그램에 참여했다.
특히 전북교육의 핵심 정책과 연계된 사례 중심 강의가 큰 호응을 얻었다.
민완성 원장은 “이번 연수는 자격 취득을 넘어 학교 경영의 새로운 패러다임을 제시하는 과정”이라며 “앞으로도 변화에 능동적으로 대응할 수 있는 연수를 이어가겠다”고 밝혔다.
Jeonbuk Education Training Institute to Conduct Policy Training for Principal Qualification Candidates
From the 7th to the 8th, Jeonbuk Education Training Institute conducted principal qualification training for 165 local elementary, middle, and special education vice principals and education professionals.
This training was designed with the goal of fostering future educational leaders, focusing on understanding educational policies, school management, and enhancing leadership skills. Participants engaged in various programs aimed at conflict management, communication, and improving problem-solving abilities.
In particular, lectures centered around case studies linked to Jeonbuk education's core policies received a great response.
Director Min Wan-seong stated, "This training is a process that goes beyond acquiring qualifications to present a new paradigm for school management," adding, "We will continue to provide training that can actively respond to changes in the future."
뉴스로 배우는 영어
📝 Summary:
Jeonbuk Education Training Institute provided principal qualification training for 165 local education professionals, emphasizing educational policies, school management, and leadership skills development. The program included activities on conflict management, communication, and problem-solving, with lectures focusing on case studies related to core educational policies.
🗣️ 자유로운 번역:
전북교육연수원은 지난 7일부터 8일까지 지역 초중특 교무부장과 교육전문가 165명을 대상으로 교장자격증 교육을 실시했습니다. 이 교육은 교육정책, 학교경영, 리더십 스킬 강화에 초점을 맞춘 미래 교육지도자 양성을 목표로 설계되었습니다.
❓ Comprehension questions:
- What was the main goal of the principal qualification training conducted by Jeonbuk Education Training Institute?
- 전북교육연수원이 실시한 교장자격증 교육의 주요 목표는 무엇이었나요?
- What were some of the topics covered in the training programs for the education professionals?
- 교육전문가를 위한 교육 프로그램에서 다룬 주제는 어떤 것들이 있었나요?
- According to Director Min Wan-seong, what does the training aim to provide beyond just acquiring qualifications?
- 민완성 원장에 따르면, 교육은 단순 자격증 획득을 넘어 어떤 새로운 패러다임을 제시하기 위한 과정인가요?
💡 Vocabulary learning:
- foster (verb): to encourage the development or growth of something
- 육성하다
- The organization aims to foster creativity and innovation among its employees.
- 조직은 직원들 사이에서 창의성과 혁신을 육성하기 위해 노력하고 있습니다.
- conflict management (noun): the practice of identifying and resolving conflicts in a constructive manner
- 갈등 관리
- Effective conflict management is essential for maintaining a healthy work environment.
- 건강한 근무환경을 유지하기 위해서는 효과적인 갈등 관리가 필수적입니다.
- enhance (verb): to improve or increase the quality, value, or extent of something
- 향상시키다
- Regular exercise can enhance your overall well-being.
- 규칙적인 운동은 전반적인 건강을 향상시킬 수 있습니다.
- paradigm (noun): a typical example or pattern of something; a model
- 패러다임
- The new research findings challenge the existing paradigm in the field.
- 새로운 연구 결과는 해당 분야의 기존 패러다임에 도전하고 있습니다.
- respond (verb): to react to something in a particular way
- 대응하다
- It is important to respond promptly to customer inquiries.
- 고객 문의에 신속하게 대응하는 것이 중요합니다.