IMG-LOGO
최종편집: 2025-05-09 10:24:11

전북교육청, 특수학급 결·보강 수업 지원 교사 운영 시범 실시


... 전북장애인뉴스 제휴 (2025-04-18 01:12:26)

전북교육청이 장애 학생의 수업권 보장을 위해 올해 처음으로 유·초·중·고등학교 특수학급에 결·보강 수업을 지원하는 순회 교사 제도를 시범 운영한다고 17일 밝혔다.

이 사업은 일반학교 특수학급 담당 교사의 병가·공가 등으로 수업이 결손될 경우, 특수교육지원센터에 신청해 순회 교사의 수업 지원을 받을 수 있도록 한 제도다.

그동안 특수학급의 수업 결손을 보충할 방법이 없어 장애학생의 맞춤형 교육이 어려웠고, 특수교사들도 복무 사용에 제약이 많았던 문제를 개선하는 취지다.

올해는 전주·군산·익산교육지원청에서 7명의 순회 교사를 시범 운영하며, 평가를 거쳐 확대 여부를 결정할 계획이다.

김윤범 유초등특수교육과장은 “현장과 학부모의 기대가 크다”며 “앞으로도 특수교육 현장의 어려움을 해결하는 데 적극 나서겠다”고 말했다.

North Jeolla Provincial Office of Education to Pilot Support for Special Class Decision and Reinforcement Classes with Teachers

The Jeonbuk Provincial Office of Education announced on the 17th that it will pilot a system of rotating teachers to support supplementary classes in special education classes for elementary, middle, and high schools for the first time this year to ensure the right to education for students with disabilities.

This program allows schools to apply for support from rotating teachers through the Special Education Support Center when regular teachers in special education classes are absent due to sick leave or other reasons.

In the past, there was no way to supplement the lack of classes in special education classes, making it difficult to provide tailored education for students with disabilities, and there were many constraints on the deployment of special education teachers.

This year, the Jeonju, Gunsan, and Iksan Education Support Offices will pilot the operation of seven rotating teachers, and a decision on whether to expand the program will be made after evaluation.

Kim Yoon-beom, head of the Elementary Special Education Department, said, "There are high expectations from the field and parents," and stated, "We will actively work to address the difficulties in special education settings in the future."

뉴스로 배우는 영어

📝 Brief Summary:
The Jeonbuk Provincial Office of Education will pilot a system of rotating teachers to support supplementary classes in special education classes this year. This aims to ensure the right to education for students with disabilities by providing support when regular teachers are absent.

🗣️ Natural Korean Translation:
전북도교육청은 올해 초등, 중학교, 고등학교의 특수교육반에서 보충수업을 지원하기 위해 교사 순환제도를 처음 도입할 예정이라고 발표했습니다. 이는 정규 교사가 병가 등으로 결석할 때 지원을 제공하여 장애 학생들의 교육권을 보장하기 위한 것입니다.

❓ Comprehension Questions:
1. What is the purpose of the pilot program with rotating teachers in special education classes?
그 특수교육반 교사 순환제도의 목적은 무엇인가요?
2. Why was it difficult to provide tailored education for students with disabilities in the past?
과거에 장애 학생들에게 맞춤 교육을 제공하는 것이 어려웠나요?
3. Which education support offices will pilot the operation of rotating teachers this year?
올해 교사 순환제도의 운영을 시범할 교육지원청은 어디인가요?

💡 Vocabulary Learning:
1. supplementary (보충적인) - adjective
- Additional or extra to make up for a deficiency.
- 부족한 부분을 메우기 위해 추가적인 것.
- She provided supplementary materials for the students.
- 그녀는 학생들에게 보충 자료를 제공했다.

2. tailored (맞춤형) - adjective
- Made or changed according to the particular needs of a person or situation.
- 특정 사람이나 상황의 필요에 따라 만들거나 변경된.
- The teacher created a tailored lesson plan for each student.
- 선생님은 각 학생을 위해 맞춤형 수업 계획을 만들었다.

3. constraints (제약) - noun
- Limitations or restrictions.
- 제한이나 제약.
- There were many constraints on the project timeline.
- 프로젝트 일정에는 많은 제약이 있었다.

4. deployment (배치) - noun
- The movement or stationing of forces or resources.
- 힘이나 자원의 이동 또는 배치.
- The deployment of troops was necessary for the mission.
- 임무를 수행하기 위해 군대의 배치가 필요했다.

5. expectations (기대) - noun
- Beliefs about what will happen in the future.
- 미래에 무엇이 일어날 것인지에 대한 믿음.
- There are high expectations for the new project.
- 새로운 프로젝트에 대한 높은 기대가 있다.