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최종편집: 2025-07-14 23:48:29

전북현대, 유니폼에 ‘배고픔 없는 세상’ 메시지 담는다


... 이병재 (2025-06-23 10:52:34)

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전북현대모터스FC가 유엔세계식량계획(WFP)과 손잡고 ‘배고픔 없는 세상’을 위한 첫 걸음을 내딛었다.

유엔세계식량계획(WFP) 한국사무소는 21일 전주월드컵경기장에서 전북현대모터스FC(단장 정유석)와의 공식 파트너십 체결을 발표했다. 이번 협약을 통해 전북현대는 K리그 최초로 구단 유니폼에 WFP 로고를 부착하며, 식량 위기 극복을 위한 메시지를 국내외에 전달하게 된다.

WFP와 전북현대는 스포츠의 힘을 통해 세계적인 식량 문제에 대한 인식을 제고하고, 더 많은 이들의 실질적인 참여를 유도하고자 하는 공통된 비전을 바탕으로 협력을 결정했다. 전북현대는 이번 파트너십을 통해 유니폼 상단 중앙에 WFP 로고를 부착하고, 유니폼 판매 수익의 일부를 WFP의 인도적 활동에 기부할 예정이다.

이현지 WFP 한국사무소장은 “스포츠와 인도주의가 만난 이번 협약은 식량 위기의 심각성을 대중에 알리는 강력한 계기가 될 것”이라며 “한국에서 가장 열정적인 팬덤을 보유한 전북현대와 함께하게 돼 기쁘다”고 밝혔다.

정유석 전북현대 대표이사도 “전 세계 수백만 명이 굶주림에 시달리는 지금, 스포츠를 통해 희망과 변화를 전할 수 있어 큰 책임감과 자부심을 느낀다”며 “이번 파트너십은 구단이 사회적 책임을 실천하는 또 하나의 방식이 될 것”이라고 말했다.

전북현대는 이로써 단순한 경기 성적을 넘어, 사회적 메시지를 전하는 스포츠 클럽으로서의 역할도 강화하게 됐다. 이들의 행보는 국내외 프로 스포츠계에서 비영리 협력의 새로운 모델로 주목받고 있다.

한편, WFP는 기후 위기, 분쟁, 경제 불황 등으로 인한 글로벌 식량 위기에 대응하기 위해 민간 부문과의 협력을 확대하고 있으며, 대한민국 축구 국가대표 주장 손흥민 선수 역시 WFP 친선대사로 활동 중이다.

Jeonbuk Hyundai Puts a Message of 'A World Without Hunger' on Their Uniforms

Jeonbuk Hyundai Motors FC has taken the first step towards a "world without hunger" by partnering with the United Nations World Food Programme (WFP).

The WFP Korea office announced on the 21st that they have officially partnered with Jeonbuk Hyundai Motors FC (Chairman Jeong Yoo-seok) at the Jeonju World Cup Stadium. Through this agreement, Jeonbuk Hyundai will be the first K-League team to display the WFP logo on their team uniforms, delivering a message to overcome food crises domestically and internationally.

Jeonbuk Hyundai and WFP decided to collaborate based on a shared vision of using the power of sports to raise awareness of global food issues and encourage more practical participation. Jeonbuk Hyundai will attach the WFP logo to the center top of their uniforms and donate a portion of the uniform sales revenue to WFP's humanitarian activities.

Lee Hyun-ji, Director of WFP Korea Office, stated, "This agreement, where sports and humanitarianism meet, will be a strong catalyst for raising awareness of the seriousness of food crises to the public," and expressed delight in partnering with Jeonbuk Hyundai, which has the most passionate fandom in Korea.

Jeong Yoo-seok, CEO of Jeonbuk Hyundai, expressed, "At a time when millions of people around the world are suffering from hunger, I feel a great sense of responsibility and pride in being able to convey hope and change through sports," and said, "This partnership will be another way for the club to fulfill its social responsibility."

Jeonbuk Hyundai has thus strengthened its role as a sports club that goes beyond mere game performance to convey social messages. Their actions are being recognized as a new model of non-profit cooperation in the domestic and international professional sports industry.

Meanwhile, WFP is expanding its cooperation with the private sector to address global food crises caused by climate crises, conflicts, economic downturns, etc., and South Korean national football team captain Son Heung-min is also active as a WFP Goodwill Ambassador.

뉴스로 배우는 영어

📝 Summary:
Jeonbuk Hyundai Motors FC has partnered with the United Nations World Food Programme (WFP) to raise awareness of global food issues. They will display the WFP logo on their team uniforms and donate a portion of the uniform sales revenue to WFP's humanitarian activities.

🗣️ Natural Korean Translation:
전북 현대 모터스 FC는 세계적인 식량 문제에 대한 인식을 높이기 위해 유엔 세계식량계획과 파트너십을 맺었습니다. 그들은 팀 유니폼에 WFP 로고를 표시하고 유니폼 판매 수익의 일부를 WFP의 인도적 활동에 기부할 것입니다.

❓ Comprehension Questions:
1. What is the main purpose of Jeonbuk Hyundai Motors FC partnering with the WFP?
대표적인 목적은 무엇입니까?
2. How will Jeonbuk Hyundai show their support for the WFP on their team uniforms?
전북 현대는 팀 유니폼에서 WFP를 어떻게 지원할 것입니까?
3. Why is this partnership important according to Lee Hyun-ji from the WFP Korea Office?
WFP 한국 사무소의 이현지 씨에 따르면 이 협력은 왜 중요한가요?

💡 Vocabulary Learning:
1. partnership, 협력, noun
- A relationship between two parties working together towards a common goal.
- 두 당사자가 공통의 목표를 위해 함께 일하는 관계
- The two companies formed a partnership to develop new technology.
- 두 회사는 새로운 기술을 개발하기 위해 협력 관계를 맺었습니다.

2. humanitarianism, 인도주의, noun
- The belief in the value of human life and the importance of helping others in need.
- 인간 생명의 가치를 믿고 필요한 사람들을 돕는 중요성을 강조하는 신념
- She dedicated her life to humanitarianism, working in war-torn regions.
- 그녀는 전쟁터에 있는 지역에서 일하며 자신의 삶을 인도주의에 헌신했습니다.

3. catalyst, 촉매, noun
- Something that causes an important change or event to happen.
- 중요한 변화나 사건을 일으키는 요인
- The new policy acted as a catalyst for economic growth.
- 새로운 정책은 경제 성장의 촉매제 역할을 했습니다.

4. convey, 전달하다, verb
- To communicate or express a message or feeling.
- 메시지나 감정을 전달하거나 표현하는 것
- He used art to convey his emotions to the audience.
- 그는 감정을 청중에게 전달하기 위해 예술을 사용했습니다.

5. recognition, 인정, noun
- Acknowledgment or appreciation of someone's achievements or qualities.
- 누군가의 성취나 능력을 인정하거나 감사하는 것
- Her hard work finally received recognition from her peers.
- 그녀의 노력이 마침내 동료들로부터 인정 받았습니다.