덕과면 행정복지센터(면장 성월계)는 지난 23일 덕과초등학교 1·2학년 학생 14명이 센터를 방문해 공공기관의 역할을 배우는 체험활동을 가졌다고 밝혔다.
이날 성월계 면장은 출생신고, 도로 보수, 복지 지원 등 면 행정복지센터에서 이뤄지는 다양한 업무를 어린이 눈높이에 맞춰 설명하고, 질의응답 시간을 통해 학생들과 소통했다.
체험에 참여한 한 학생은 “면사무소에서 이렇게 많은 일을 하는 줄 몰랐다”며 “나도 시민을 위해 일하는 공무원이 되고 싶다”고 말해 훈훈한 분위기를 자아냈다.
성 면장은 “이번 탐방이 아이들의 꿈을 키우는 계기가 되길 바란다”며 “앞으로도 주민들과 소통하며 살기 좋은 덕과면을 만들어가겠다”고 말했다.
한편, 전라북도교육청은 지난 5월 30일 덕과초등학교를 2025학년도 2학기 농촌유학 운영학교로 신규 지정했다. 덕과초는 지난해 미래학교 및 IB 후보학교를 운영한 경험을 바탕으로, 이번 지정으로 학생 전학 수요가 늘어날 것으로 기대되고 있다.
Dukgwa Elementary School Students Visit Administrative Welfare Center... "Our Dream is to Become Public Officials"
Deokgwa-myeon Administrative Welfare Center (Head of Myeon, Seong Wol-gye) announced on the 23rd that 14 students from the 1st and 2nd grades of Deokgwa Elementary School visited the center to participate in experiential activities to learn about the role of public institutions.
On that day, Myeon Head Seong Wol-gye explained various tasks carried out at the Myeon Administrative Welfare Center, such as birth registration, road maintenance, and welfare support, tailored to the children's understanding, and communicated with the students through a question and answer session.
One student who participated in the experience created a warm atmosphere by saying, "I didn't know that so much work was done at the administrative office," and expressing, "I also want to become a public servant working for the citizens."
Head Seong mentioned, "I hope this visit will be an opportunity to nurture the dreams of the children," and stated, "I will continue to communicate with the residents to create a better living environment in Deokgwa-myeon."
Meanwhile, Jeollabuk-do Office of Education newly designated Deokgwa Elementary School as a rural study abroad operating school for the second semester of the 2025 school year on May 30. Based on the experience of operating a Future School and an IB candidate school last year, Deokgwa Elementary School is expected to see an increase in student transfer demand with this designation.
뉴스로 배우는 영어
📝 Brief Summary:
The Deokgwa-myeon Administrative Welfare Center welcomed 14 students from Deokgwa Elementary School to learn about public institutions. The students engaged in experiential activities and had a question and answer session with the Myeon Head Seong Wol-gye. One student expressed interest in becoming a public servant after learning about the work done at the center.
🗣️ Natural Korean Translation:
덕과면 행정복지센터(면장 성월계)는 덕과초등학교 1학년과 2학년 학생 14명을 초청하여 공공기관의 역할에 대해 배우는 체험활동에 참여했다고 23일 발표했다. 면장 성월계는 학생들에게 출생신고, 도로 유지보수, 복지 지원 등을 설명하고 질의응답 세션을 통해 소통했다.
❓ Comprehension Questions:
1. What activities did the students participate in at the Deokgwa-myeon Administrative Welfare Center?
학생들은 덕과면 행정복지센터에서 어떤 활동에 참여했나요?
2. How did one student feel after visiting the administrative office?
한 학생은 행정실을 방문한 후 어떤 감정을 느꼈나요?
3. Why did Head Seong mention nurturing the dreams of the children?
성 면장은 왜 아이들의 꿈을 키울 수 있는 기회가 되기를 희망했나요?
💡 Vocabulary Learning:
1. experiential (체험적인, adjective)
- relating to or based on experience
- 경험에 기반한 것
- Experiencing the local culture firsthand was an important part of the trip.
- 현지 문화를 직접 체험하는 것이 여행의 중요한 부분이었습니다.
2. tailor (맞추다, verb)
- to make or adapt for a particular purpose or person
- 특정 목적이나 사람에게 맞추거나 적응시키다
- The workshop was tailored to meet the needs of beginners.
- 그 워크샵은 초보자들의 요구를 충족시키기 위해 맞추어졌다.
3. atmosphere (분위기, noun)
- the pervading tone or mood of a place or situation
- 장소나 상황의 전체적인 톤이나 분위기
- The party had a lively and festive atmosphere.
- 파티는 활기차고 축제 분위기였다.
4. nurture (양육하다, verb)
- care for and encourage the growth or development of
- 성장이나 발전을 돌보고 장려하다
- Parents play a crucial role in nurturing their children's talents.
- 부모는 자녀들의 재능을 양육하는 데 중요한 역할을 합니다.
5. designation (지정, noun)
- the action of choosing someone or something for a particular purpose or job
- 특정 목적이나 일을 위해 누군가나 무엇을 선택하는 행위
- The park received a designation as a historical landmark.
- 그 공원은 역사적인 유적으로 지정을 받았다.