우석대학교(총장 박노준)가 교육부의 2025년 대학혁신지원사업 성과평가에서 교육혁신 성과 부문 최고 등급인 ‘S등급’을 받았다. 이번 평가는 전국 138개 일반재정지원대학을 대상으로 교육혁신 추진 실적과 성과를 중심으로 진행됐다.
우석대는 학사조직 개편과 융합교육 강화, AI 기반 학생 지원체계 고도화 등에서 높은 평가를 받았다. 특히 단과대학 통폐합으로 ‘휴먼테크/수소테크(2H-Tech) 융합대학’을 신설하고 자율전공학부를 체계적으로 운영해 학생 맞춤형 관리 시스템을 구축한 점이 주목됐다.
또한 AI 기반 학생통합관리시스템 고도화, 전공탐색 기반 맞춤형 트랙 신설, 트랙별 책임교수제 도입 등 실질적인 교육혁신과 학사구조·교원 인사제도 개선이 성과로 이어졌다.
박노준 총장은 “급변하는 교육환경 속에서도 혁신을 주도한 전 구성원의 노력 덕분”이라며 “앞으로도 변화를 선도하는 교육혁신 중심대학이 되겠다”고 밝혔다.
Woosuk University Achieves 'S Grade' in University Innovation Support Project Evaluation
Ulsan University (President Park No-Jun) has received the highest grade, 'S grade,' in the education innovation performance category in the Ministry of Education's 2025 University Innovation Support Program evaluation. This evaluation focused on the progress and achievements of education innovation among 138 general budget-supported universities nationwide.
Ulsan University received high evaluations for its restructuring of academic organizations, strengthening of integrated education, and enhancement of AI-based student support systems. Particularly noteworthy was the establishment of the 'HumanTech/HydrogenTech (2H-Tech) Convergence University' through the consolidation of colleges and the systematic operation of autonomous departments to build a student-tailored management system.
Furthermore, the enhancement of the AI-based student integrated management system, establishment of customized tracks based on major exploration, and introduction of track-specific responsible professors led to substantial educational innovation and improvements in academic structure and faculty personnel systems.
President Park No-Jun expressed, "Thanks to the efforts of all members who led innovation even in rapidly changing educational environments," and stated, "We will continue to be a leading university in education innovation that drives change in the future."
뉴스로 배우는 영어
📝 Summary:
Ulsan University received the highest grade in education innovation performance in the Ministry of Education's evaluation. The university was recognized for restructuring academic organizations, enhancing student support systems, and establishing a specialized Convergence University.
🗣️ Natural Korean Translation:
울산대학교는 교육 혁신 성적 부문에서 교육부의 2025 대학 혁신 지원 프로그램 평가에서 최고 등급인 'S 등급'을 받았습니다. 이 평가는 전국 138개 일반 예산 지원 대학의 교육 혁신 진전과 성취에 초점을 맞추었습니다.
❓ Comprehension Questions:
What grade did Ulsan University receive in the Ministry of Education's evaluation?
울산대학교는 교육부의 평가에서 어떤 등급을 받았습니까?
What were the key factors that led to Ulsan University receiving high evaluations?
울산대학교가 높은 평가를 받게 된 주요 요인은 무엇이었습니까?
According to the article, what did President Park No-Jun express gratitude for?
기사에 따르면, 박노준 총장은 무엇에 대한 감사를 표현했습니까?
💡 Vocabulary Learning:
1. restructuring (재편성, noun)
- Changing the way something is organized or managed.
- 학교 조직의 재편성으로 인해 학생들에게 더 나은 교육이 제공됩니다.
- The restructuring of school organizations provides better education for students.
2. enhancement (강화, noun)
- The action of improving or increasing the quality or value of something.
- 인공지능을 이용한 학생 지원 시스템의 강화가 학습 경험을 향상시켰습니다.
- The enhancement of AI-based student support systems has improved the learning experience.
3. convergence (수렴, noun)
- The process of coming together from different directions to meet or intersect.
- 2H-Tech Convergence University의 설립은 학문 분야 간의 수렴을 촉진했습니다.
- The establishment of 2H-Tech Convergence University promoted convergence between academic fields.
4. substantial (상당한, adjective)
- Of considerable importance, size, or worth.
- 교육 구조와 교직원 시스템에 대한 상당한 개선이 이루어졌습니다.
- Substantial improvements were made to the educational structure and faculty personnel systems.
5. autonomous (자율적인, adjective)
- Acting independently or having the freedom to do so.
- 자율적인 학과 운영을 통해 학생 중심의 관리 시스템이 구축되었습니다.
- A student-tailored management system was built through autonomous department operation.