완주군교육통합지원센터(임성희센터장)는 8일 오전 10시, 완주가족문화교육원 2층 가족홀에서 ‘2025년 학교-마을교육과정 하반기 연수를 개최한다.
이번 연수는 2025년 학교-마을교육과정 프로그램을 운영 중인 32개 마을기관강사60여명을 대상으로 하며, 상반기 운영에 대한 점검과 하반기 운영 방향 공유, 그리고 마을강사의 전문성 향상과 정서적 회복을 위한 역량강화 프로그램으로 구성되었다.
이와 더불어, 마을강사 대상 역량 강화 연수로 ’비우고 채우는 루틴, 나를 찾는 리셋 데이‘를 주제로 한 레크리에이션 및 팀빌딩 프로그램이 진행된다.
하반기 연수는 단순한 정보 전달을 넘어, 교육 주체 간의 소통을 통해 학교-마을간 유기적 실천 협력 문화를 조성하고, 마을교육과정의 전문성을 강화함으로써 학교와 마을 간 상호 보완적 교육 구조를 실현하는 데 목적이 있다. 또한, 참여자의 집중력과 만족감을 극대화하는 연수 운영으로 지속가능한 개선 구조를 구축하고 프로그램의 지속 가능성과 질적 향상에 기여할 것으로 기대된다.
김난희 완주교육지원청교육장은 “마을교육과정이 학교 교육의 든든한 파트너로 자리잡기 위해서는 마을강사들의 지속적인 역량 강화와 정서적 회복이 매우 중요하다”며, “이번 연수를 통해 보다 탄탄한 협력 기반이 조성되길 바란다”고 말했다.
학교-마을교육과정은 전라북도완주교육지원청으로부터 위탁받아 완주군교육통합지원센터가 운영하고 있다.
Wanju County Education Integrated Support Center to Conduct Second Half of School-Village Education Curriculum Training in 2025
On the morning of the 8th, at 10 a.m., Im Seong-hee, the director of the Wanju County Education Integrated Support Center, will hold the second half of the 2025 School-Village Education Curriculum training at the Wanju Family Cultural Education Center on the 2nd floor.
This training is targeted towards 60 village institution instructors from 32 organizations currently operating the 2025 School-Village Education Curriculum program. It is structured to include a review of the first half of the operation, sharing directions for the second half, as well as capacity-building programs for enhancing the professionalism and emotional recovery of village instructors.
In addition, a capacity-building training program for village instructors will include recreational and team-building activities with the theme 'Emptying and Filling Routine, Reset Day to Find Myself.'
The purpose of the second half of the training is not just to convey information but to foster an organic collaborative culture of practice between schools and villages through communication among educational stakeholders. It aims to enhance the professionalism of village education programs, realizing a mutually complementary educational structure between schools and villages. Furthermore, it is expected to contribute to the sustainable improvement structure and the quality enhancement of the program by maximizing participants' concentration and satisfaction.
Kim Nan-hee, the Wanju Education Support Office Director, stated, "For the Village Education Program to firmly establish itself as a reliable partner in school education, continuous capacity-building and emotional recovery of village instructors are crucial." She added, "Through this training, we hope to create a stronger foundation for cooperation."
The School-Village Education Curriculum is operated by the Wanju County Education Integrated Support Center, commissioned by the Jeollabuk-do Wanju Education Support Office.
뉴스로 배우는 영어
📝 Brief Summary:
Im Seong-hee, the director of the Wanju County Education Integrated Support Center, conducted a training session for village institution instructors involved in the 2025 School-Village Education Curriculum program. The training focused on reviewing past operations, sharing future directions, and enhancing the professionalism and emotional well-being of instructors.
🗣️ Natural Korean Translation:
완주군 교육통합지원센터장 임성희는 2025년 학교마을교육과정 프로그램을 운영 중인 32개 단체의 60명 마을기관 강사를 대상으로 교육 프로그램을 진행했습니다. 이 교육은 지난 운영 절반을 검토하고, 후반부 방향을 공유하며, 마을 강사들의 전문성과 정서적 회복을 강화하는 프로그램으로 구성되어 있습니다.
❓ Comprehension Questions:
1. What is the focus of the training conducted by Im Seong-hee?
교육 프로그램을 진행한 임성희의 훈련의 초점은 무엇입니까?
2. How many village institution instructors were targeted for the training?
교육 프로그램을 위해 몇 명의 마을기관 강사가 대상이 되었습니까?
3. What is the theme of the recreational and team-building activities included in the training program?
훈련 프로그램에 포함된 레크리에이션 및 팀 빌딩 활동의 주제는 무엇입니까?
💡 Vocabulary Learning:
1. capacity-building, 역량 강화, noun
- Developing skills and abilities to improve performance.
- 성과를 향상시키기 위해 기술과 능력을 개발하는 것.
- The capacity-building program aims to enhance the professionalism of instructors.
- 역량 강화 프로그램은 강사들의 전문성을 향상시키는 것을 목표로 합니다.
2. professionalism, 전문성, noun
- The competence or skill expected of a professional.
- 전문가로서 기대되는 능력이나 기술.
- Teachers are encouraged to maintain a high level of professionalism in their work.
- 교사들은 업무에서 높은 전문성을 유지하도록 권장받습니다.
3. collaboration, 협업, noun
- Working together to achieve a common goal.
- 공통의 목표를 달성하기 위해 함께 일하는 것.
- Collaboration between schools and villages is essential for effective education programs.
- 학교와 마을 간의 협업은 효과적인 교육 프로그램에 필수적입니다.
4. sustainable, 지속 가능한, adjective
- Capable of being maintained or continued over time.
- 시간이 지나도 유지되거나 계속될 수 있는.
- The program aims to create sustainable improvements in education quality.
- 이 프로그램은 교육 품질에 대한 지속 가능한 개선을 만들고자 합니다.
5. commission, 위탁하다, verb
- To formally choose someone to do a special piece of work.
- 특별한 작업을 할 사람을 공식적으로 선택하는 것.
- The Wanju Education Support Office commissioned the operation of the School-Village Education Curriculum.
- 완주군 교육지원사무소는 학교마을교육과정의 운영을 위탁했습니다.